Hej
Jag läste i ett lite äldre nummer av Teknikens Värld, tror det var sista novembernumret 2009 hos tandläkaren härförleden.
Efter att under många år ansett att er tidning har ett gott rykte och god renomé inom bilkonsumentvärlden började jag verkligen tvivla på artikeln under "På din sida" som behandlade den BMW Diesel som fått, enligt uppgift från Förenade Bil i Malmö, för mycket olja påfyllt av RM Bil och Motor i Malmö.
Den artikeln anser jag passar bättre i Hänt Extra eller liknande kolorerad veckopress.
Varför då?
Bilägaren begick ett mycket stort fel när han inte lät den aktuella verkstaden få möjligheten att rätta till det ev fel som begåtts. En bilverkstad har alltid rätt att kräva in bilen i retur enligt konsumentköplagen för kontroll och åtgärd.
Eftersom bilen lämnades till tredje part kan samtliga åtaganden försvinna.
Trots detta har RM betalat samtliga reparationer på bilen pga godwill och ändå kommer detta "Sura äpple" i er tidning, inte bra!!!!
Ni har inte skrivit hela historien heller.
Bilägaren vill få sin bil servad gratis pga det som hänt. Sedan spelar det väl ingen roll vilken olja som är i när väl bilägaren kör från verkstaden med sin färdiga bil efter haveriet.
Vad är det säger att det verkligen var för mycket motorolja i motorn? En dieselmotor kan läcka in olja i vevhuset från andra håll också, t.ex. pump, spridare osv.
Aktuell verkstad är mycket mån om sina kunder och att arbetena blir korrekt utförda så jag är mycket förvånad att bilägaren inte lät RM åtgärda ev fel som begåtts.
Varför har inte RM fått uttala sig ordentligt om vad som hänt?