Tjena Johan!
Jag har bara positivt att säga om Däckonline efter att ha handlat från dem några gånger genom åren. Det är dock snart två år sedan sist.
Grejen är den att jag har själv ingen aning om hur det fungerar att beställa via deras webb, utan jag syftar på min kontakt med Däckonline, det vill säga verkstaden (däck+rekondfirman) på Friisgatan i Malmö. Killarna som har den är väldigt tillmötesgående och schyssta. De plockar hem de däck man vill ha, om de inte redan har dem hemma. De kränger oftast på dem på fälgarna/bilen när man väntar eller går en sväng. Och priserna är ju faktiskt riktigt bra... och ibland har de bjudit på monteringen.
Senast jag var där hade jag köpt nya fälgar och däck från annat håll, kom ner till Däckonline på Friisgatan, de balanserade och satte på däcken på fälgarna direkt och smackade på dem på bilen och plockade av däcken på mina andra fälgar för att jag skulle kunna sälja dem. Och allt kostade en spottstyver... ett par hundralappar. De kanske kände igen mig?!
Nu förmodar jag att "min verkstads" beteende inte är applicerbart på alla verkstäder inom Däckonline, men har du en Däckonline-verkstad i din närhet så kan du ju kolla om du får förtroende för dem och be dem plocka hem de däck du vill ha om du känner dig osäker på att beställa direkt på dackonline.se.
Hoppas mitt långa svammel gav dig något

Lycka till!
Dobermann... vackrare hund finns inte!